jak długo trzeba smarować krostki po ospie
Studniówek czar

Temat: Ospa, jak długo smarować???
Ospa, jak długo smarować??? Prosze bardzo o informację, jak długo nalezy smarować krostki ospy. Moja córcia ma rok i 4 m-ce, ospę na już od 7 dni, krostki juz w wiekszości zasycahją i robia sie strupki. Czy mogę juz przestac je smarowac gencjaną? Dodam, ze mała smarowania nie znosi i zaprzestanie tego ucieszy ją i nas;))
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,907,92803228,92803228,Ospa_jak_dlugo_smarowac_.html



Temat: Jak dlugo utrzymuja sie slady po odpadnieciu
Jak dlugo utrzymuja sie slady po odpadnieciu strupkow po przebyciu ospy wietrznej? Starszy syn zachorowal prawie 4 tyg temu, a do dnia dzisiejszego ma duze - niektore srednicu 1 cm - slady/placki po strupkach. Krost mial bardzo malo, ale byly one dosc duze. Nie drapal. Strupki poodpadaly same. Czy te sladu wchlaniaja sie same, czy warto je czyms smarowac/nawilzac??
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,907,106935486,106935486,Jak_dlugo_utrzymuja_sie_slady_po_odpadnieciu.html


Temat: Ospa- kolejne watpliwosci, brak pomocy lekarskiej
Ospa- kolejne watpliwosci, brak pomocy lekarskiej Pani Doktor pisalam do Pani 9dni temu w sprawie ospy u 11miesiecznego synka,nasz lekarz nie leczy ospy. od 9dni maly ma wysypke ktora sie nasila,cala glowka usiana krostkami, co jakis czas goraczkuje, a lekarz dalej twierdzi ze nie potrzebuje lekow przeciwirusowych.Jag dlugo wg Pani mozemy tak ciągnać??Nie wiem juz co robic, Tymon juz nie ma cierpliwosci do krostek, smarowania i siedzenia w domu, chce mu jakos pomoc,ale jak? Poczekam na pani odpowiedz,ale jestem bliska zmiany lekarza, czuje sie zawiedzona. Bardzo prosze o odpowiedz pozdrawiam serdecznie Malgosia
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,907,92088288,92088288,Ospa_kolejne_watpliwosci_brak_pomocy_lekarskiej.html


Temat: jak długo smarować krostki przy ospie
jak długo smarować krostki przy ospie Witam Mam pytanko moja córka ma ospę siedzi w domu już drugi tydzień. Krostki juz powoli odpadają i w zwiazku z tym pytanko czy jak krostka odpadnie to tez to miejsce smarować.Niewiem po tych duzych to najlepiej to nie wyglada. Jak długo powinna siedziec w domu i czy jak krostki przyschneły ale jeszcze nie odpadły to...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,907,95194399,95194399,jak_dlugo_smarowac_krostki_przy_ospie.html


Temat: Ospa wietrzna
Ospa wietrzna Witam Mój 3,5 latek złapał ospę. Lekarz pierwszego kontaktu dał jedynie maść z neomycyną do smarowania krostek , które dziecko rozdrapało. Pozostałę krostkismarujemy gencjaną (jak często nalezy to robić?) ... problem, jednak dzisiejszej nocy wsatjąc kilkanaści erazy do małego - tak nie myslałam:-) Jak długo nie należy kąpać dziecka? I jak długo ono zaraża?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,907,77444410,77444410,Ospa_wietrzna.html


Temat: ospa u 11 miesięczniaka do pana Doktora i forum
ospa u 11 miesięczniaka do pana Doktora i forum Witam, Moja 11 miesięczna córeczka od kilku dni ma ospę. Przed wysypką kasłała przez ok. 2 tygodnie, miała katar i kilka razy wysoką gorączkę, więc dostała biseptol (bactrim) 2 razy po 4 ml, clemastinum i syropki na kaszel. Biseptol podaje już 4 dni, a od ok. 2-3 dni mała ma masę krost ospy na całym ciele, w tym w okolicach pupy, na głowie, uszach itp. Lekarz, który potwierdził ospę kazał jeszcze podawać biseptol i clemastinę oraz kupić pudroderm do smarowania małej. Robimy to, ale bardzo jej się to nie podoba, cay czas się wyrywa, wciera sobie ten preparat w skórę jeszcze mocniej, brudzi ręcę, oczy itp... I nie wiem czy postępujemy prawidłowo:( Czy nadal smarować tym pudrodermem czy kupić coś innego, czym smarować okolice oczu, genitaliów (tam też ma dużo krostek). Aktualnie nie ma gorączki, jest pełna energii, skora do zabawy i jedzenia. Czy możemy małą codziennie kąpać? Mamy jeszcze synka, nie wiemy czy przechodził ospę (może w zeszłym roku, tak podejrzewają lekarze, ale nie ma 100% pewności, bo krostek było tylko kilka). Do kiedy powinna siedzieć w domu? Wysypka pojawiła się w ten wtorek... i jak długo będzie zarażać? planujemy imprezę urodzinową dla dzieci za ok. 2 tygodnie. Bardzo proszę o opinię jak dalej postępować.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,907,78768576,78768576,ospa_u_11_miesieczniaka_do_pana_Doktora_i_forum.html


Temat: Mateuszek ma ospę wietrzną:(
Marzena powiedz mi czy długo Twoje dziecko chorowało na ta ospę? Dużo miał tych krostek? Bo naszego to wysypało sporo!!! Biedny zaczyna się drapać bo go swędzi. Ja oczywiście czuwałam w nocy jak i w dzień czuwam,żeby nie drapał się. A czym smarowałaś Synka? Bo nam jedna lekarka powiedziała,żeby te bąble smarowac gencjana na wodzie a na swędzące krostki dostalismy taka maść. Najgorsze jest to,że Mateuszek ma też na ustach i języczku te krostki:( Nie wiem czym mogę mu tam smarować? Mam nadzieję,że Twojemu dziecku nie będzie potrzebny antybiotyk. Napisz po wizycie u...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,25936,45223081,45223081,Mateuszek_ma_ospe_wietrzna_.html


Temat: mamy ospę :(
male dzieci przechodz łatwiej ospe, niewiemczy byłas u lekarza z malenstwem, co podajesz wiem ze podawalam tabletki zeby przeciw wirusowe nie pamietam nazwy, kostki mozesz posmarowac maciami ale ja tez smarowałam "wodny roztwór filoetu gancjanowego" wowczas szybcies wysychaja i dziecko nie zatrze sie mascią tyle ze mankament jest taki ze wyglda to strasznie bo to fiolet i brudzi i dlugo sie zmywa ... powiem Ci ze ze straszakiem przechodziłam juz dwa razy ospe :( raz jak miał 2,5 roku (miał 10 krostek) i drugi raz jak miał 4 lata i było ich juz chyba...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,43618,74181960,74181960,mamy_ospe_.html


Temat: ospa u niemowlaka
ospa u niemowlaka Czy czyjes dziecko przechodzilo ospe jako niemowlak??? Moj 7-miesieczny syn ma ospę. Krostek nie ma za duzo i szybko przysychają. Nie ma goraczki, jest troche placzliwy. Mam nadzieje ze szybko z tego wyjdzie. Lekarka mowi zeby sie nie przejmowac. No ale ja sie przejmuje trodzkę. Jak długo bedzie trwac choroba? Kiedy moge wyjsc z nim na spacer? Czym smarować krosty? Moze ktos sie podzieli doswiadczeniami.....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,26619,49693850,49693850,ospa_u_niemowlaka.html


Temat: NASZE DZIECI OD JUTRA ROZPOCZYNAJA SZKOŁĘ...
A! Oprócz przeziębień, mój synek miał ospę wietrzną w wieku 3 lat. Najpierw, gorączka, potem pojedyńcze krostki, a potem całe ciało zsypane. Leczenie w zasadzie polegało tylko na smarowaniu płynnym pudrem, nawet szczególnie strasznie go to nie swędziało. Dość długo się to goi, ale (u nas) bez problemu i powikłań (zdarzają się naprawdę baaardzo rzadko). Ospa to nic groźnego w każdym razie....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,16182,47983848,47983848,NASZE_DZIECI_OD_JUTRA_ROZPOCZYNAJA_SZKOLE_.html


Temat: Pogaduchy na forum :)
poniedziałek. Teraz jest strasznie:( Madzia cała obsypana. Jaś okropnie się drapie mimo smarowania - on tak ma:( Nie wiem jak długo jeszcze będzie pojawiała się nowa wysypka? i jak ich ochronić od blizn? Ospa to dla mnie wielka niewiadoma, bo jej nie miałam:(. Może mnie minie, jak nie to termin wypada na Święta:( Ściskam serdecznie Aga
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,16182,39390617,39390617,Pogaduchy_na_forum_.html


Temat: OSPA- STARFLEXY
do 72 godzin po kontakcie można dziecko zaszczepić szczepionką na ospę WARILRIX, jeśli doszło do zakażenia (to możesz to zbadać określając poziom przeciwciał w krwi badanie wykonywane w laboratorium), należy odstawić ... musisz skonsultować to z lekarzem. dzieci podczas choroby należy kąpać ale nie zbyt długo moczyć w NADMANGANIANIE POTASU odkaża skórę i wysusza krosty, a w dzień smarować wypryski mleczkiem łagodzącym(nazwy nie...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24429,60647352,60647352,OSPA_STARFLEXY.html


Temat: czy to ospa
obniżona odporność często jest ale po ospie, u nas nie było. Jak jest z wizytą nie wiem. Smaruje się pęcherzyki fioletem gencjany. Na gorączkę paracetamol. Wysypy krost są ok.3 razy.Potem koniej i powoli się goją. Swędzenia nie było, ale można podać wtedy Zyrtec lub Clemastinum. Czasem lekarz przepisuje Heviran-przeciwwirusowy. Kąpać można pod prysznicem, szybciutko, długo nie namaczać. Pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,37133408,37133408,czy_to_ospa.html


Temat: ospa wietrzna u dorosłych - czy ciężko przebiega?
jesli o ospe chodzi wietrzna , to przytrafila mi sie gdy mialam 17l fakt bardzo odchorowalam, potworne dwa tygodnie w wysokiej goraczce, wysypane na twarzy kropeczki wypelnione ciecza,, niestety nieswiadomie podczas snu zadrapalam, co szybko przenosilo sie na inne czesci ciala,, szczegolnie glowe.. zanim dostalam ichtiol do smarowania, kazdej najmniejszej kropeczki, bo ja trzeba pacnac odrazu jak tylko pojawi,i nie rozdrapac,, bo czu u dzieci czy u starszych ranka pozostawia doleczk .. jedynuie szybkie pilnowanie i smarowanie moze zgasic w zarodku ospe,,,terz wiem ze jest cos takiego koloru bialego.. bo moje dzieci tym juz leczylam... Nie koniecznie musisz zarazic.. wcale , mozesz akurat byc jak 32l odporna na te wirusy .. wietrznej ospy, nie martw na zapas.. pilnuj dzieci i packaj ... mozesz ochronic swoje rece rekawiczkami... 1 objaw, to bedziesz czula silnerozbiciei nadpobudliwosc i zaraz wysoka goraczk i tez niekoniecznie... mozesz dostac kilka krostek i tylko tyle moze byc calej Twojej choroby,,, zycze pomyslnego ... uaaa dlugo nie moglam domyc .. mieszkalamw internacie... zupelnie z innej klasy znalala sie kolezanka, ktora nocami przy mnie siedziala... jestem jej za to wdzieczna... na zawwsze... goraczka byla paskudna... zbila...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,51557250,51557250,ospa_wietrzna_u_doroslych_czy_ciezko_przebiega_.html


Temat: Co robić??!!!Proszę dajcie choć jedną wskazówkę...
a mi opis krost wyglada na uczulenie na Augmentin, tez uczula mojego synka wiec sporo sie o nim dowiedziałam. Krosty po augmentinie siedza dosc długo u nas ok 3 tyg, pierwszy raz nawet pomyslałam , ze to ospa, bo na poczatku czerwone z płynem, potem przysychające, zupełnie podobnie jak u was. Oczywiscie nie podawazam spraw alergii czy grzybów...ale uczulenie wez pod uwagę. Nam te krostki kazano smarowac fenistil zelem, łagodzi swiąd miejscowo, jest bez recepty
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,578,58136579,58136579,Co_robic_Prosze_dajcie_choc_jedna_wskazowke_.html


Temat: Gencjana czy puder w płynie na ospę - co polecacie
była juz kiedys tu dyskusja, z któej wynikało, że po gencjanie nie ma nadkażen bakteryjnych, natomiast pod pudrodermem krostki różnie sie zachowują (wątkiz 2007r.), ja smarowałam gencjana i rzeczywiscie we wlosach na długo pozostało, ale rzadko myłam głowę, bo dziecię po ospie co rusz było chore- dobrze zmywa spirytus
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,80844635,80844635,Gencjana_czy_puder_w_plynie_na_ospe_co_polecacie.html


Temat: Jeszcze na temat ospy...
Jeszcze na temat ospy... Moja 10-cio miesięczna córeczka zachorowała na ospę wietrzną. Ma strasznie dużo krostek które smaruję pastą Variderm, a krostki na twarzy gencjaną (gdyż pastę rozmazywała na oczka i ją piekły). Mam pytanie - jak długo smaruje się krostki - czy do czasu gdy pojawią się strupki czy dłużej aż strupki odpadną??? I kiedy dziecko można zacząć kąpać (bo zgodnie...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,80913518,80913518,Jeszcze_na_temat_ospy_.html


Temat: Pilne Augmentin pomóżcie!!
ta wysypka to pewnie po augmentinie, moje dziecko tez tak reaguje, a wysypka pojawia sie po kilku dniach przyjmowania antybiotyku. Wysypka była na ciele długo, ponad 3 tyg (juz myslałam nawet ze to jakas ospa albo uczulenie na cos innego ale lekarz powiedział ze to ten antybiotyk) Podawałam wapno i smarowałam krostki fenistil zelem
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,55367538,55367538,Pilne_Augmentin_pomozcie_.html


Temat: Ospa wietrzna
5_monika napisała: > może być dziecko całe zsypane KROSTKAMI, a może być tylko kilka. > Pudrodermem sie nie smaruje. Dlaczego?? Pani doktor kazala tym smarować. > Niedobrze że tak długo się ... nerwobóle, po wysiew krost jest > wzdłuż nerwów. > Ja już miałam i jedno i drugie. > W każdym razie ja poszłabym do lekrza, inaczej ciągle martwiłabym się że coś > nie jest do końca w porządku. > > pozdrawiam My także bylismy z córką dzisiaj rano u pediatry, stwierdziła ospę i zalecila smarować Pudrodermem ( taka biała maź, pachnie trochę eukaliptusem....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,6093815,6093815,Ospa_wietrzna.html


Temat: Czy mozna kapać przy ospie?
kompanie jest w skazane, najlepiej w krochmalu, jeśli krostki są na pupci to nawet lekarze radzą malować piochtalina (taki fioletowy plyn w butelce i po 10 minutkach smarować maścią) jeśli jest malutkie dziecko to robi sie mieszanke do kompieli z krochmalu i nadmanganium potasum - polecam dla maluszków dziłą cuda ,moja córcia miała 9 miesiecy i ospa to ja zjadała tak była wysypana,co do spacerków to wyszłysmy po 2 tygodniach bo tak długo sie ciągnęło to wszystko, dziecko po ospie jest osłabione i ewntulane dłuższe spacery nie są wskazane aby nie zalapało jakiegos...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,11977331,11977331,Czy_mozna_kapac_przy_ospie_.html


Temat: OSPA !!!!!!-RATUNKU
OSPA !!!!!!-RATUNKU Kochane e-mamy pomocy, mój 2 letki synek od 4 dni ma ospe, wysyp jest olbrzymi, prawde mówiąc nie spodziewałam się aż tak dużego, bo podobno u małych dzieci krostek jest raczej niewiele. Stosujemy pudroderm, ale szymek na sam jego widok wpada w histerię i nie daje sie smarować, w jaki sprób mogę mu pomóc. Dzisiaj biedaczek obudził sie o 4 rano z płaczem że go pupa boli, więc delikatnie, "drapałam" krostki. Powiedzcie jak długo trwa ospa? czekam na wasze rady, jak sobie poradziłyście. Pozdrawiam Ada i Szymek
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,13531981,13531981,OSPA_RATUNKU.html


Temat: ospa
Witaj Moja 2 letnia corcia wlanie przechodzi ospe, trwa ona u nas od zeszlej niedzieli. Pani doktor byla u nas w domciu prywatnie w niedziele, bo ja jak zwykle spanikowalam. To co Ci moge powiedziec: - nowe krostki moga sie pojawic jeszcze przez 3-5 dni - w domku nalezy byc dosyc dlugo, a napewno nie mozna wyjsc na dwor dopoki krostki wychodza. Nie ma nic gorszego niz przeziebic ospe. My juz 8 dzien nie wychodzimy, a jutro mamy kontrole -na kontrole idzie sie 9-10 dnia - a co do kapania to sa rozne ... jest (jedynie glowki jej jeszcze nie mylam). Smaruje Weronike gencjana. Zyczymy szybkiego powrotu do zdrowia, a jesli bedziesz miala jeszcze jakies pytania to pytaj. Pozdrawiam Iwona, mama Weroniki (31.07.2003)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,30908673,30908673,ospa.html


Temat: ospa wietrzna - pielęgnacja
której 10-miesięczne dziecko też nie zachorowało dzięki karmieniu piersią. Tak więc jeśli karmisz są duże szanse, że ospy nie będzie. Co do pielęgnacji: smarowałam Tanno Hermal, co wieczór prysznic (podobno nie należy długo moczyć krostek) i delikatne osuszanie ręcznikiem (nie tarcie), przy nadmiernym swędzeniu stosowałam po zaleceniu przez lekarkę krople Fenistil. Życzę dużo zdrowia!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,47418939,47418939,ospa_wietrzna_pielegnacja.html


Temat: ospa ostatnie pytanie
ospa ostatnie pytanie Ostatnie pytanie o ospę z mojej strony, obiecuję Ile czasu mija od wyjścia pierwszych krostek do końca choroby? Dziś 6 dni jak Kuba wysypany, nowe krosty już nie wychodzą ale stare też jakoś nie schodzą mimo smarowania. Czy to jeszcze długo potrwa?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,17219832,17219832,ospa_ostatnie_pytanie.html


Temat: Ospa - jak długo smarować zmiany skórne?
Ospa - jak długo smarować zmiany skórne? Witam Na temat ospy czytałam dużo tu na forum, ale nurtuje mnie jeszcze jedno ptanie - jak długo nalezy smarować krosty, zaczerwienienia, ranki ? do całkowitego zagojena? Moja mała córka 5-miesięczna ma 3 dzień ospy i tych krost jest baaaardzo dużo, mała przy smarowaniu drze się, swędzi ją, bo widzę że sie trze rączkami na które założyłam skarpetki. Wapna nie chce pić, w ogóle nie chce jeść, ma teperaturę 38,7 (w pupie mierzoną) i dałam jej czopek. Prawdę mówiąc jestem już u kresu wytrzymałośći. Czy długo...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,37907179,37907179,Ospa_jak_dlugo_smarowac_zmiany_skorne_.html


Temat: kilka pytań "ospowych"
aga55jaga napisała: > 1. jak długo z waszego doświadczenia wyłażą nowe krosty? Jestem po pierwszej > dobie ataku ospy wietrznej. Córka całą noc gorączkowała (podałam czopek > paracetamolu) wieczorem ją zasmarowałam tym białym mazidłem, a rano pojawiło > się jeszcze kilka nowych krostek. Wylazą jeszcze? 3-4 rzuty > > 2. Ile czasu "na oko" upływa od wyjścia krosty do strupka? (bo to ... śmierdzi - ma mentol w > składzie,) czy może to coś fioletowego (notorycznie zapomnam nazwy) > nie smarowałam niczym ani dziecka ani później męża
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,51704368,51704368,kilka_pytan_ospowych_.html


Temat: Ospa - jak posmarować buzię??
Ospa - jak posmarować buzię?? Synek właśnie przechodzi ospę. Smaruje go pudrem płynnym na całe ciałko bo zasypany jest jak Polska śniegiem. Ale nie wiem co z buzią - ten puder ma tyle miety w sobie, że aż szczypie w oczy. A krostki ma nawet na powiekach. Koszmar jakiś. Chciałam żeby przzeszedł i miał to już z głowy ale takiego wysypu sie nie spodziewałam. Oczywiście bierze też Heviran ale jakoś chyba nie skutkuje. Dzisiaj drugi dzień, jak długo trwa takie wysypywanie??
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,106646361,106646361,Ospa_jak_posmarowac_buzie_.html


Temat: "wiatrówka"
dora.27 napisała: > Czy przy ospie wietrznej mozna kąpać dziecko? podobno nie wolno moczyć tych > krostek, ale lekarka nic o tym nie wspomniała. Czy wiecie coś na ten temat? I > jak długo goją sie te strupki? Mój synek ma 2,5 roku i bardzo sie meczy z tym > swędzeniem. Proszę o wskazówki jak sobie radzić z tym problemem. > Pozdrawiam Dorota z Dawidkiem z Wrocławia myc jak najbardziej, pod prysznicem..Potem lekko osuszac oklepując czystym ręcznikiem krosty smarowac gencjaną a kiedy wyschną? jak wyschną..
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,566,60274529,60274529,_wiatrowka_.html




© Studniówek czar design by e-nordstrom